Okulumuzun 3-B sınıfında, öğrenciler 8 hafta boyunca bilgisayarsız blok kodlama fişleri kullanarak Kodit isimli eğitim seti ile kodlamanın temel kavramlarını öğrenmeye başladılar. Kodit, ilkokul seviyesindeki çocuklara kodlamayı fiziksel materyallerle öğretmek amacıyla geliştirilmiş bir set olup, öğrencilerin bilgisayar ve yazılıma ihtiyaç duymadan kodlama yapmalarını sağlıyor.
Bu eğitimde, çocuklar algoritma, sıralama, fonksiyon, koşullu yönergeler, döngüler, hata ayıklama, öngörme, problemi parçalara ayırma ve planlama gibi temel kodlama kavramlarını eğlenceli bir şekilde öğreniyorlar. Kodit bloklarıyla kendi çözümlerini oluştururken çevre bilinci, teknolojiye yönelik farkındalık kazanma, takım çalışması yapma ve farklı görüşleri anlama becerilerini de geliştiriyorlar.
Aynı zamanda öğrenciler, aritmetik, büyüklük, küçüklük, sayı farkındalığı, şekiller, mesafe ve konum gibi matematiksel kavramlara yönelik farkındalık kazanırken, problem çözme süreçlerinde alternatif yolları keşfetmeyi öğreniyorlar. Hikaye okuma, fikir paylaşımı, yorum yapma ve soru sorma gibi iletişim becerilerini güçlendiriyorlar. Kodlama aktiviteleri sırasında ise kendi hikayelerini arkadaşlarıyla paylaşarak yaratıcılıklarını ifade ediyorlar.
Mantıksal düşünme becerilerini geliştiren Kodit, çocukların yönergeleri okuma ve yorumlama yeteneklerini de keskinleştiriyor. Farklı çözümler üreterek verimli olanı seçme pratiği yapmalarını sağlıyor. Kodit fişleriyle oluşturulan hikayeler ve oyunlar sayesinde öğrenciler, soyut ve karmaşık kavramları somut bir şekilde modelleme imkanı buluyor.
Bu yenilikçi eğitimle, öğrencilerimizin analitik düşünme, takım çalışması, problem çözme ve iletişim gibi 21. yüzyıl becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.